BLOG

opbouwen

22 april, 2017

Zo en voor je het weet zijn er al weer bijna 2 weken voorbij na je laatste bericht. Degene die altijd zeggen tijd over te hebben zou ik graag eens persoonlijk willen ontmoeten en vragen hoe ze dat dan doen. Hier altijd druk en tijd te kort. Voel me soms net dat konijn uit Alice in Wonderland. Geen tijd, geen tijd hoezeer het me ook spijt. Afgelopen weken gingen dan ook als in een flits voorbij.

Vorig weekend was het behalve Pasen ook het weekend dat we het vrijgezellenfeest van Wim en Marije gingen houden (houd je dat of vier je dat?). Vrijdagavond zijn we met fietsen en tas in de trein naar Heerenveen gestapt zodat we zaterdag het aankomende bruidspaar konden verrassen met een leuke dag. Na ja verrassen..... na een aantal keren betrokken te zijn geweest bij een vrijgezellenfeest begin ik toch te twijfelen aan het verrassingselement. Maar goed dat mag de organisatiepret niet drukken. Al hoefde ik dit keer helemaal niks te organiseren, mijn functie in deze was vooral aanwezig zijn en gezellig zijn. We zijn gestart met een rondje op een echte solex. Geweldig om een keer te doen. Leuk weetje in deze is dat mijn opa ooit op een solex naar Italie is gereden. Nu nam ik dat tot vorige week als gegeven en een stoere actie aan, maar na een rondje te hebben gereden op zo'n ding is er ook nog mega veel bewondering bijgekomen, want na die 2 uurtjes op dat ding kan ik vertellen dat ik meer zadelpijn had dan ik had na de marmotte afgelopen jaar. En dan heb ik het nu niet over dat hij waarschijnlijk in die bergen behoorlijk heeft moeten bijtrappen bergop en had graag willen zien hoe dat ging bergaf. Maar goed mocht je ooit nog iets willen doen wat echt leuk is en buiten dan zou ik gaan solex rijden. Na dit avontuur belande we in het volgende avontuur en kwamen we in een escaperoom. Nu had ik dit al vaker gedaan, maar toch is het elke keer weer leuk en bijzonder om te doen. Ook dat is leuk, zou ik dat wel doen als het regent ofzo. Een goed backup plan voor als je eigenlijk wil solex rijden maar het is echt rot weer. Gelukkig werden we wel bevrijd na een uur puzzelen in de kamer. De avond hebben we afgesloten met een cocktail en nu kunnen we uitkijken naar de bruiloft.

De zondag hebben Jelle en ik nog een rondje Friesland gefietst, dacht je dat het hier kon waaien. Daar heb je de overtreffende trap. Omdat ik nog steeds (na ja nog steeds, dat is enkel gevoelsmatig) aan het opbouwen ben met mijn knie mag ik nog niet oneindig ver en lang fietsen. Vorige week was mijn limiet 30 kilometer. Heeft Jelle eerst een rondje gefietst om mij daarna op te halen om hetzelfde rondje andersom nog een keer te doen. Hebben we toch samen gefietst en heeft hij eerst zijn energie al kwijt gekund in de eerste ronde. Bijna een win-win situatie dacht ik zo. Het was een mooie ronde, en ondanks de regen en de wind heb ik genoten. En het mooiste van alles was dat ik geen last had van de knie. En stiekem was ik ervan overtuigd dat het over zou zijn. Met die wind had ik op zijn minst een steek verwacht, maar helemaal niks. Enthousiast als ik was ben ik vervolgens afgelopen woensdag op mijn mountainbike naar het werk gegaan. Viel dat even tegen. Dat ging gewoon niet en heel stiekem begon er ook wat paniek te ontstaan, want over een dikke week moet ik toch wel naar Frankrijk om daar te fietsen, en uiteraard fiets je ook voor je plezier, maar deze keer fiets ik ook voor Tegenkracht en ik heb dan toch wel een soort van idee dat ik dat goed moet doen. Niet dat ik tour de France tijden neer wil zetten, maar dat ik wel het beste uit mezelf heb gehaald. Voornamelijk van mezelf naar alle sponsors toe. Overigens kan en mag je mij deze week nog wel sponsoren als je dat zou willen :-). Kortom behoorlijk teleurgesteld ben ik afgelopen vrijdag weer op bezoek geweest bij de fysio. Conclusie; ik kan echt wel weer de belastbaarheid van die knie gaan opbouwen, maar ik moet niet direct willen dat ik dat op elke willekeurige fiets doe en voorlopig dus opbouwen op mijn racefiets en dat dan uitbreiden. Maar eerst Frankrijk, de rest komt later.

Aankomende week rustig mijn oefeningen doen, de kilometers wat uitbreiden en dan ga ik hopelijk goed voorbereid en zo pijn vrij mogelijk volgende week zondag naar Frankrijk.

Henny

22 april, 2017 om 16:11

Wat een dikke ellende met je knie Anna. Je fysio heeft wel gelijk probeer de omstandigheden tijdens de opbouw zo constant mogelijk te houden (ik spreek uit ervaring).
goed luisteren naar je lichaam maar o zo moeilijk want die sportieve ambities die kunnen er nu niet uit en daar zit je dan met je superbenen en een knie die niet wil.
Aan de andere kant doet het doel waarvoor je nu bezig bent je ook wel weer beseffen dat het allemaal veel erger kan, maar ook dat hoeven ze hou niet uit te leggen.
Sterkte Joh, houd moed , laat je niet gek maken en luister naar je lichaam.
👍

Anna

22 april, 2017 om 19:50

Thnx Henny en zal aan je denken. Jullie heel veel plezier in Mallorca. Xx

Cos

23 april, 2017 om 08:53

Kan me goed voorstellen hoe je je voelde op jinxy. Ik ga voor je duimen en dinsdag nog n rustig rondje! Niet te veel piekeren x